World War 3 novým králem na poli stříleček? – rozhovor s vývojářem

ww3 uvodni

Gamescom nejsou pouze obří hry od Ubisoftu, EA či Bethesdy, ale také menší tituly, které si však rozhodně zaslouží naši pozornost. Jedním z nich je i World War 3 od polského studia The Farm 51. Ti mají za sebou například střílečky Painkiller: Hell & Damnation a Get Even z minulého roku a stejného žánru se drží i v chystaném titulu World War 3. Ten však bude mnohem propracovanější a větší hrou než předešlé tituly tohoto studia. Během výstavy jsme měli možnost popovídat si s jedním z vývojářů z The Farm 51, který nám trpělivě odpovídal na všechny otázky a dozvěděli jsme se toho opravdu mnoho.

Můj první dotaz směřoval na to, zda je určitá podobnost World War 3 s Battlefieldem 3, potažmo 4, pouze náhodná. Byl jsem ujištěn že ne, protože členové vývojářského týmu jsou fanoušky této série, a tak si z ní berou lehkou inspiraci. Avšak hned poté jsem dostal mnohem obsáhlejší odpověď. The Farm 51 se prý rozhodně nesnaží o vytvoření jakési kopie Battlefieldu, je opravdu pouze inspirací v určitých aspektech hry. Stejně tak má jejich titul prvky podobné Armě 3 a Escape from Tarkov. Jejich hlavním cílem je vytvoření perfektního zážitku pro každého hráče. Tím je myšleno, že nechtějí vytvořit tak velkou simulaci, jakou představuje Arma či Tarkov, ale ani arkádu typu Call of Duty. Chtějí nabídnout obsah jak pro casual hráče zvyklé na arkádové hry, ale také se chtějí zavděčit těm, kteří touží po taktickém a realistickém zážitku.

Docílit toho chtějí vytvoření mnoha herních módů se zcela odlišnou hratelností. Tím hlavním má být War Zone, který nabídne zážitek nejpodobnější Battlefieldu, avšak akce zde prý bude intenzivnější. Další mód bude naopak zaměřen na pomalejší a mnohem taktičtější postup a likvidaci nepřátel bez zbytečného prozrazení se. Vypadá to tedy, že každý fanoušek first person stříleček si zde najde svůj oblíbený mód, který ho zabaví. Při prvním spuštění si navíc vyberete, zda budete bojovat za Západ či Východ. Toto rozhodnutí bude trvalé a na základě výsledků všech zástupců obou stran budou po určitých intervalech udělovány odměny. Od malých za vítězství během jednoho týdne až po mnohem cennější loot, který dostanete, pokud vaše straně získá více bodů během 12 měsíců. Je vidět, že vývojáři myslí opravdu hodně do budoucna a nabídnou sezóny, různé časově omezené eventy a podobně. Zde se opět nabízí srovnání s jiným titulem, u kterého jsou také hráči rozvrženi do několika frakcí a v jednotlivých sezónách se snaží, aby ta jejich vyhrála – For Honor.

Ve výčtu zajímavých prvků se mi líbila především zmínka o tom, jaké detaily také při vývoji studio řeší. Hodně se totiž zaměřují i na stroje a vozidla a například zničení tanku nebude vůbec snadná záležitost a nebude tak stačit do něj pouze střílet dostatečně dlouhou dobu. Je nutné použít vhodné vybavení a zbraně, které jsou proti danému stroji účinné. Ale pokud nic takového po ruce nemáte, můžete se pokusit například alespoň zničit sklo na mířidle tanku. Ten pak má svou úlohu značně ztíženou a vám možná tato drobnost zachrání život. Je vidět, že si v The Farm 51 na podobných detailech opravdu zakládají a je až s podivem, kolik času jim věnují. Přeci jen jde stále o relativně malé studio, takže by jim nikdo absenci těchto drobností jistě nevyčítal. 

Samozřejmostí je postupné odemykání nových částí zbraní, které si pak po vzoru již zmíněného Escape from Tarkov můžete různě sestavovat a upravovat. U tohoto tématu jsem byl ujištěn, že vše se odemyká pouze hraním, takže nečekejte žádné placené loot boxy. Hra by měla vyjít ještě v tomto roce a před oficiálním vydáním bychom se měli dočkat i betaverze. V přípravě je zatím pouze na PC, ale velmi vážně vývojáři přemýšlí i o konzolovém portu. Priorita je však v tuto chvíli počítačová verze a její úplné odladění.

Zopakuji svou myšlenku ze začátku článku – i některé menší hry si zaslouží naši pozornost. A World War 3 je určitě jednou z nich. Měla by být v hledáčku každého hráče, kterého baví právě hry jako je Battlefield, Arma či Escape from Tarkov. Velká různorodost herních módů, které nabídnou jak zběsilou akci, tak i pomalejší taktikou svázanou bitvu, zní opravdu skvěle. Titul World War 3 by tak mohl svým pojetím a snahou vývojářů o maximální detailnost zamíchat kartami na poli stříleček z první osoby.

Nezapomeňte sledovat náš souhrnný článek, kde najdete vše podstatné z Gamescomu. Už si můžete přečíst naše dojmy z mnoha her a tím rozhodně nekončíme. Pokud vás zajímá i to, jak to na výstavišti vypadá, mrkněte na náš Instagram.

Rubriky:NOVINKY

Tagged as:

1 reply

Zanechat odpověď

Vyplňte detaily níže nebo klikněte na ikonu pro přihlášení:

Logo WordPress.com

Komentujete pomocí vašeho WordPress.com účtu. Odhlásit /  Změnit )

Google+ photo

Komentujete pomocí vašeho Google+ účtu. Odhlásit /  Změnit )

Twitter picture

Komentujete pomocí vašeho Twitter účtu. Odhlásit /  Změnit )

Facebook photo

Komentujete pomocí vašeho Facebook účtu. Odhlásit /  Změnit )

Připojování k %s