Spider-Man – dojmy z hraní

Na Spider-Mana se těším už od jeho oznámení. Vždy byl mým oblíbeným superhrdinou a poprvé jsem se s ním proletěl New Yorkem už na prvním PlayStationu. Bohužel poslední díly na PS3 nenaplnily vysoká očekávání hráčů, takže jsme se všichni trochu obávali, jak to s prvním dílem na současnou generaci konzole od Sony dopadne.

spiderman gamescom

A zatím to vypadá, že obavy byly zcela zbytečné. I mezi novináři je tento titul zde na Gamescomu mezi těmi nejvyhledávanějšími, a tak i vystání fronty tvořené pouze nimi trvalo více než hodinu. To však stále není nic oproti tomu, jak obrovské fronty čekají samotní návštěvníci. Například u tohoto titulu se ke hraní dostanou po více než 4 hodinách čekání. I přesto je to titul, který bych doporučil vyzkoušet každému, komu je tento žánr alespoň trochu blízký.

Ale dost o frontách, pojďme se podívat na zoubek pavoučímu muži. Ukázka trvala přibližně 20 minut, během kterých jsme mohli prozkoumat pouze část celkové mapy. A i když se jednalo odhadem o desetinu celkové rozlohy, její přelétnutí zabralo celkem velkou porci času. Celý Manhattan, ve kterém se bude děj hry odehrávat, je opravdu obrovský a dostat se z jižní části až na nejsevernější bod zabere mnoho minut. A i přes velkou rozlohu se povedlo vývojářům z Insomniac Games vytvořit vskutku nádhernou hru. I při létání ve velké rychlosti je vše krásně ostré, modely nedoskakují a framerate je stabilní. Když se k tomu navíc přidá třeba západ slunce, určitě každý z vás na chvíli zastaví a bude se kochat tím krásným pohledem. Rozhodně se tak Spider-Man zařadí mezi nejhezčí hry této konzolové generace.

Krásná grafika by bez povedené hratelnosti byla úplně k ničemu, takže jsem se zaměřil jak na létání, tak i na množství aktivit, které lze v této americké metropoli vyzkoušet. Ačkoliv můžete s pavoučím mužem kamkoliv doběhnout, vsadím se, že většinu času strávíte ve vzduchu za pomoci pavoučích vláken. Přeci jen je to trochu rychlejší, než běhat po svých. A hlavně je to mnohem zábavnější. Ovládat pavučiny se naučíte velmi rychle a už budete svištět mezi mrakodrapy. Kromě klasického zhoupnutí disponuje Peter několika dalšími možnostmi, jak pavučinu vystřelit, a tím se například dostat výše. Nemusíte se bát pádu na zem či srážky s budovou, protože postava vždy provede na pohled efektní pohyb, kterým se odrazí, případně začne po budově běžet vzhůru. Naprosto mě uchvátila kvalita jednotlivých animací a především toho, jak na sebe navazují. Vše je plynulé a Spidey si zkrátka poradí za každé situace, až vám to bude připadat, že se jedná o naskriptovaný pohyb. To však není možné vzhledem k počtu možností, do čeho může narazit a kolik různých animací po těchto „srážkách“ následuje. Létání je prostě radost a nebude tak pouze nejrychlejším způsobem, jak se dopravit na nějaké místo. Budete si ho užívat.

Po několikaminutovém poletování městem jsem se rozhodl vyzkoušet nějaké mise či aktivity. Jako první jsem na mapě zahlédl ikonu batohu a vydal se směrem k ní. Po jeho nalezení jej Peter pouze sebral a to bylo vše. Z toho usuzuji, že se jednalo o jeden z předmětů, které budeme po celém herním světě sbírat a například nám poté umožní vylepšovat své schopnosti. Hned poté jsem dostal vysílačkou hlášení o přestřelce policie s lupiči a vydal se jim na pomoc. Poprvé jsem si tak mohl osahat bojový systém, který mě příjemně překvapil. Obával jsem se totiž, že právě souboje by mohly být slabým místem hry, avšak opak byl pravdou. Pokud jste hráli v poslední době například nějakou z batmanovských her, nebude vám ovládání souboje cizí. Klasické údery provádíte mačkáním jednoho tlačítka, ale přichystáno je i několik možností různých komb. Navíc je celkem velký důraz kladen na využívání prostředí kolem vás. Můžete tak třeba pavučinou přichytit víko kanálu, to roztočit a vyřadit z boje hned několik protivníků najednou. Stejně fungují i poštovní schránky či různé regály, které můžete na padoucha strhnout. Možná se z boje časem stane rutina a už nebude působit tak zábavným a svěžím dojmem. Tomu bychom se však mohli vyvarovat díky používání různých pavoučích obleků. Těch bude k dispozici mnoho a každý z nich nabídne nějaké speciální schopnosti či vlastnosti.

S lupiči jsem si poradil bez problému a čekal mě poslední úkol. Jeden z již dříve ohlášených hlavních padouchů – Shocker – se totiž pokoušel vykrást banku a co bych to byl za kladného superhrdinu, kdybych se ho nepokusil zastavit. Souboj s ním se odehrával v uzavřené hlavní hale banky a šlo o klasický boss fight. Bylo potřeba si nejprve zmapovat jeho útoky, vyhýbat se těm nejsilnějším a udeřit v pravý moment. Po pár minutách už mi stačilo pouze zasadit mu poslední úder, kterým bych ho dorazil a… ukázka skončila. Vypršel totiž čas a demo se samo ukončilo. I tak jsem odcházel s pocitem, že jsem Shockera oslabil natolik, že už ho jistě zvládla spacifikovat i jindy neschopná policie. A nebo ho budu muset dorazit 7. září, kdy hra vychází.

Pokud jste dočetli až sem, musí vám být jasné, že můj názor na Spider-Mana je velmi pozitivní. Nejen to – v tuto chvíli bych jej zařadil mezi nejlepší tři hry výstavy po bok Shadow of the Tomb Raider a Forzy Horizon 4. Pokud stále váháte a víte, že tento žánr her vás baví, tak mé doporučení zní neváhejte. Troufám si tvrdit, že Spider-Man bude sklízet skvělá hodnocení a otazníkem už nyní zůstává pouze kvalita příběhu a způsobu jeho vyprávění.

Nezapomeňte sledovat náš souhrnný článek, kde najdete vše podstatné z Gamescomu. Už si můžete přečíst naše dojmy z mnoha her a tím rozhodně nekončíme. Pokud vás zajímá i to, jak to na výstavišti vypadá, mrkněte na náš Instagram.

Rubriky:NOVINKY

Tagged as:

1 reply

Zanechat odpověď

Vyplňte detaily níže nebo klikněte na ikonu pro přihlášení:

WordPress.com Logo

Komentujete pomocí vašeho WordPress.com účtu. Odhlásit /  Změnit )

Google+ photo

Komentujete pomocí vašeho Google+ účtu. Odhlásit /  Změnit )

Twitter picture

Komentujete pomocí vašeho Twitter účtu. Odhlásit /  Změnit )

Facebook photo

Komentujete pomocí vašeho Facebook účtu. Odhlásit /  Změnit )

Připojování k %s