Shadow of the Tomb Raider – dojmy z hraní

Překvapivě největší frontu prvního dne Gamescomu jsem vystál právě na Shadow of the Tomb Raider a potvrzuje se tím, jak je toto nové dobrodružství Lary Croft očekávanou záležitostí. Jako u všech předváděných her jsem hraním mohl strávit přibližně 15 – 20 minut. A jednalo se o velmi příjemně strávený čas.

lara uvodni gamescom

Vývojáři nás v uplynulých týdnech namlsali množstvím videí a slibů o tom, jaké budou v tomto díle novinky. A já musím po vyzkoušení uznat, že se dočkáme opravdu všeho, co nám bylo slíbeno. Avšak hned zpočátku jsem se trochu vyděsil, jelikož úvodní video, které sloužilo k uvedení hráče do děje, mělo opravdu špatný framerate. Naštěstí se jednalo pouze o tuto část s videem, v samotné hře už bylo vše naprosto v pořádku. Možná tedy byl tento kolísající počet snímků způsoben tím, že Xbox, na němž jsme hráli, byl zapnutý už mnoho hodin bez jediné přestávky. Věřím tedy, že po vydání plné verze se už s těmito problémy nesetkáme.

Grafiku hry během samotného hraní musím opravdu pochválit. Model hlavní hrdinky, protivníků a hlavně přírodní prostředí kolem vás.. vše vypadá opravdu krásně a od minulého dílu je vidět znatelný rozdíl. Především při interakci Lary s prostředím se dočkáme opravdu povedených animací a detailů. Bláto jí zůstáva na oblečení a na těle a například animace toho, když se schovává do vysoké trávy či stromů porostlých liánami, vypadá naprosto parádně! Po grafické stránce tedy není co vytknout, ale to samozřejmě není ten nejdůležitější aspekt hry.

Už z úvodu nejspíše tušíte, že toho není mnoho, na co bych si mohl stěžovat. A i v hratelnosti bych hledal nějaké neduhy jen těžko. V ukázce jsem se ocitl ve starověké kobce (jak jinak), kde jsem měl za úkol najít určitý poklad (jak jinak podruhé). Nejprve na mě čekala pasáž jako vystřižená z Uncharted, ale samozřejmě i z předchozích dílů s Larou – skákání ze skály na skálu, lezení a řešení hádanek. Ty byly celkem dvě a opravdu hodně mě potěšilo, že nebyly úplně elementární. Zkrátka bylo potřeba si prohlédnout okolí a chvíli přemýšlet, jak je vyřešit. Na druhou stranu by se nikdo neměl zaseknout na velmi dlouho, takže obtížnost u obou hádanek byla nastavena zcela ideálně. Snad na tom budou podobně i ostatní puzzly, kterých má být v Shadow of the Tomb Raider opravdu mnoho.

Po nalezení starodávné dýky netrvalo dlouho a nepřátelští vojáci mi byli v patách. Lara se tak musela vydat jinou cestou a já poprvé okusil další novinku tohoto dílu – podvodní svět. Kobky bývají často zatopené a ani tato nebyla výjimkou. Samotné zpracování vody i všeho pod ní je, stejně jako celá hra, velmi povedené. Samozřejmě je potřeba si dávat pozor na dostatek kyslíku a i když vydrží Lara pod vodou celkem dlouho, může se vám to stát osudným. V této části ukázky nejvíce gradovala atmosféra, která by se dala krájet. Docházející kyslík pod vodou ve hroutící se kobce a poté snaha protáhnout se opravdu úzkou škvírou mezi dvěma skálami – funguje to? Inu, tlačítka na gamepadu jsem mačkal takovou silou, až jsem se bál o jeho poničení. Takže ano, hutnou atmosféru a strach o život hra přenáší na hráče skvěle.

Zbytek ukázky se odehrával v přírodě a byl zde kladen důraz především na stealth. Lara má být v tomto díle predátorem, který dokáže dokonale splynout s přírodou, což se potvrdilo během zhruba pěti minut. Již zmíněné ukrývání v hustých stěnách tvořených liánami a různými keři, brodění se v blátě a tichý postup směrem k nepříteli budou tentokrát hlavními rysy titulu. Veškeré eliminace jsou opravdu brutální a i zde jsem pozoroval proměnu hlavní hrdinky, která už nemá sebemenší problém se zabíjením, i když nelze říci, že by si ho jakkoliv užívala. Musí zkrátka přežít, ať to stojí cokoliv. Pochopitelně i její schopnosti s lukem jsou více než dobré a nepohrne ani jakoukoliv klasickou střelnou zbraní. Po vyzkoušení stealthu i taktiky „naběhnout doprostřed a všechny vystřílet“ je jisté, že první jmenovaná možnost by měla být ta, o kterou se budete snažit. Pocit ze střelby není nikterak skvělý, to ale zrovna této hře nemůžeme vyčítat, nejde přeci jen o střílečku.

Po zlikvidování několika skupin nepřátel bohužel vypršel čas a já si tak na další dobrodružství s Larou musím počkat až na vydání plné hry. A i když vychází už za zhruba tři týdny, půjde o opravdu dlouhé čekání. Ukázka mě totiž přesvědčila, že nás v podobě Shadow of the Tomb Raider čeká v září další parádní titul. Pokud bych měl vybírat „Nejlepší hru září 2018“, opravdu nevím, jak bych rozhodl. Lara nebo Peter Parker? Každá hra má své plusy i mínusy, ale u obou převažují právě pozitiva. Neberte to jako stěžování si, naopak! Všichni hráči přeci chtějí, aby vycházelo co nejvíce povedených titulů. Vybírání, který z nich je ten nejlepší, to jsou jen příjemné starosti.

Nezapomeňte sledovat náš souhrnný článek, kde najdete vše podstatné z Gamescomu. Už si můžete přečíst naše dojmy z mnoha her a tím rozhodně nekončíme. Pokud vás zajímá i to, jak to na výstavišti vypadá, mrkněte na náš Instagram.

3 replies

Zanechat odpověď

Vyplňte detaily níže nebo klikněte na ikonu pro přihlášení:

Logo WordPress.com

Komentujete pomocí vašeho WordPress.com účtu. Odhlásit /  Změnit )

Google+ photo

Komentujete pomocí vašeho Google+ účtu. Odhlásit /  Změnit )

Twitter picture

Komentujete pomocí vašeho Twitter účtu. Odhlásit /  Změnit )

Facebook photo

Komentujete pomocí vašeho Facebook účtu. Odhlásit /  Změnit )

Připojování k %s