MXGP Pro – recenze

Studio Milestone nemá v posledních letech moc dobrou pověst. Může za to především velké množství vydávaných her a tím pádem i jejich klesající kvalita. A ono se není čemu divit, když během jednoho roku (a to jsme teprve v polovině!) stihli vydat Gravel, Monster Energy Supercross, MotoGP 18 a MXGP Pro. Navíc se chystá Ride 3 a tolik titulů je na jedno studio prostě příliš. Každému z nich je tak věnováno méně času, než by bylo potřeba a na výsledku je to znát. MGXP Pro však od svého představení působilo kvalitním dojmem a i sliby o příklonu k větší simulaci nám dávali naději, že se konečně dočkáme kvalitního titulu.

mxgp pro uvodni

kampaň + herní režimy

Je těžké vymýšlet nové režimy v závodních hrách a ani MXGP Pro v tomto ohledu nepřekvapí. Hra obsahuje standardní herní módy, takže nás čeká Time Attack, Grand Prix s jedním závodem, šampionát a kariéra. Nechybí ani multiplayer, který obsahuje jednotlivé závody, ale i možnost vytvoření vlastního šampionátu. To vše v kategoriích MXGP a MX2, samozřejmě se všemi potřebnými licencemi. Velmi příjemně překvapilo zpracování tréninkového módu. V něm se ocitnete na vaší vlastní motokrosové dráze a máte naprostou volnost pohybu. Jedná se vlastně o mapu se dvěma motokrosovými drahami, klasickou silnicí a spoustou lesů mezi nimi. Tento režim je opravdu povedený a vy se v něm naučíte nejen základy řízení, ale natrénujete například i správné provedení skoků.

Jakmile se vyblbnete na tréninkové dráze a zkusíte pár samostatných závodů, zřejmě vaše další kroky povedou do kariéry. Ta je k dispozici ve standardní a extrémní variantě. Druhá jmenovaná vám vypne veškeré asistenty, nepovolí přetáčet čas v případě pádu a nastaví všechny závody na maximální délku, včetně tréninků a kvalifikace. Z toho je zřejmé, že se jedná o nabídku především pro ostřílené virtuální motokrosové závodníky, kteří si libují v co největší simulaci.  Ať už se rozhodnete pro jakoukoliv variantu, další postup je totožný. Na začátku si vytvoříte vlastního jezdce, toho pojmenujete, vyberete správnou barvu kombinézy a vaši první motorku. Na výběr jich je celkem dost a všechny jsou od reálných výrobců. Poté podepíšete první smlouvu se sponzorem, kterého si sami vyberete. Každý na vás bude klást jiné nároky a přinášet i jiné odměny. Podle plnění zadaných úkolů a vašeho umístění v jednotlivých závodech získáváte kredity a zvyšujete svou prestiž. Kredity slouží k vylepšování motorky, opět pomocí výrobků reálných značek. A vylepšit si můžete snad vše, co vás jen napadne. Samozřejmě pokud se časem přesunete k novému sponzorovi a vyberete novou motorku, bude opět v továrním provedení. K lepším sponzorským smlouvám vám pomůže právě vaše prestiž, kterou zvyšujete dobrým umístěním v závodech. Kariéra je tedy zpracována dobře a zabaví na mnoho hodin, kdy se budete snažit prodrat a udržet na vrcholu žebříčku.

Za zmínku stojí chybějící split-screen, takže ve dvou na jedné konzoli si bohužel nezahrajete. Ale jinak nabídka režimů neurazí a i v multiplayeru si hru užijete. Nikdy jsem na připojení nečekal déle než pár vteřin, což značí, že ji hraje velké množství hráčů. Otázka je, jak dlouho tento stav vydrží.

HODNOCENÍ: 8/10

Dostáli tvůrci svým slibům o větším příklonu k simulaci? Z velké míry ano, ale pořád si hru užijí i ti, kteří upřednostňují arkádové závody. Při prvním spuštění vás hra provede krátkým tutoriálem, kde vám vysvětlí vše potřebné pro ochočení vašeho stroje. Důležité je především rozložení ovládacích prvků. Zatímco levá analogová páčka slouží klasicky k zatáčení, tou pravou nakláníte řidiče. To je důležité i při jízdě na zemi, ale především ve vzduchu. Správnou koordinací obou analogových páček totiž docílíte delšího letu a přistání přesně na dopadovou plochu. Tím získáte vyšší rychlost a náskok oproti soupeřům, kteří nedoskočí ideálně. Je potřeba také zvládat správné nájezdy do zatáček a včasné brzdění, jinak vás čeká výlet mimo trať. Obzvlášť pokud se jede závod během deště, to se vaše motorka smeká více než obvykle a je fajn, že i počasí má vliv na chování strojů. I když ne nijak drastický.

Příklon k simulaci bychom tu tedy měli, alespoň co se chování jezdců a motorek týče. Bohužel kolize jsou stále velmi zvláštní. Často váš jezdec spadne i ve chvíli, kdy byste čekali, že danou situaci ustojí. Naopak při některých kolizích se soupeři bych čekal, že spadnou oba dva, ale oni vesele jedou dál, jakoby se nic nestalo. Hodně hráčů toho využívá v online módech, kdy v zatáčkách v plné rychlosti vjedou do ostatních hráčů a často to jsou právě oni, kdo z celé situace vyjde jako vítěz, zatímco ostatní se válejí v blátě.

Kvalita umělé inteligence není vůbec špatná a po startu každého závodu budete mít co dělat, abyste ze skrumáže v první zatáčce vyvázli bez pádu. Jezdci jsou celkem agresivní, to je však správně a k motokrosu to patří. Navíc nejezdí ve vláčku za sebou, ale volí různé stopy, takže v tomto ohledu toho není moc, co bych hře vytknul.

HODNOCENÍ: 8/10

audiovizuální zpracování

Konečně! Konečně se Milestonu povedlo přinést nám hru, která vypadá k světu. Po nemastném neslaném Gravelu a MotoGP 18, které byste nerozeznali od několika předchozích ročníků, přichází MXGP Pro, které vypadá skvěle! Nemluvím teď o zpracování menu a podobiznách jednotlivých jezdců při jejich výběru napříč herními režimy. Ty jsou velmi nekvalitní a lehce byste si v tu chvíli titul spletli s některou závodní hrou na minulou generaci konzolí. Důležité jsou však samotné závody a tam jsem se nestačil divit. Modely motorky i jezdce jsou zpracovány velmi kvalitně, stejně jako samotné tratě. Sluneční paprsky, stíny, déšť i okolní příroda vypadají na závodní hru opravdu dobře. Nejlépe působí samotná trať se všemi svými výmoly, kalužemi a skoky. Během jízdy opravdu dochází k její deformaci a vy tak po několika kolech vidíte vyjete stopy a v zatáčkách odhrnutou půdu. Bohužel se jedná spíše o vizuální efekt a hratelnost to téměř neovlivní.  Navíc na PlayStationu 4 Pro, kde jsme hru testovali, nedocházelo k propadům snímků ani k žádným jiným technickým problémům. Samozřejmě se po grafické stránce tento titul nemůže rovnat sériím Need for Speed, The Crew nebo třeba Forza, ale to od něj ani nemůže nikdo čekat.

Co ale rozhodně nemohu pochválit je soundtrack. Naprosto generické skladby, kterých navíc není mnoho (nebo jsou tak podobné, že splývají, to si nejsem jistý), vás přestanou bavit po velmi krátké době. Trvalo to zhruba hodinu, než jsem v menu hudbu úplně vypnul. Vzhledem k tomu, že je celý soundtrack tak repetitivní a hudba hraje neustále, nezbude vám nic jiného. Zvuky motorek jsou standardní, pro někoho pochopitelně otravné a připomínající sekačku, ale to je holt motokros.

Hodnocení: 7,5/10

Hraje se to dobře, vypadá to dobře.. co dál? Tak například tratě. Těch je ve hře 21 a jsou tak zastoupeny všechny z letošního ročníku šampionátu. Nechybí ani česká trať v Lokti, která díky své členitosti patřila mezi mé nejoblíbenější. A abych jen nechválil, tak načítací časy jsou opravdu dlouhé. Při loadingu do závodu si stihnete dojít udělat kafe, pověsit prádlo a shlédnout dva díly oblíbeného seriálu. No dobře, to už trochu přeháním, ale čekání na závod je opravdu dlouhé. Naštěstí návrat do menu po dojetí závodu už je celkem svižný, stejně jako ostatní loadingy. Přesto jich je trochu více, než bych čekal. Pro někoho může být i velkým mínusem nemožnost vybrat si, kam se připojíte v multiplayeru. Při vybrání možnosti Quick Match jste automaticky připojeni do hry bez možnosti jakékoliv volby. A pokud se připojíte do probíhajícího závodu, který zrovna začal, čeká vás někdy i desetiminutové sledování vašich soupeřů, než dojedou do cíle.

Samozřejmostí je přítomnost několika kamer. Na výběr máte ze dvou zpoza motorky a dvou z pohledu řidiče – jedna bez a druhá s helmou. Nicméně osobně nechápu, jak může někdo hru se závody motorek hrát z prvního pohledu. Já při něm absolutně nemám přehled o pozici motorky ve vzduchu či v zatáčkách, a tak mám při těchto pohledech k pádům opravdu blízko. Doslova.

Hodnocení: 6,5/10

MGXP Pro zcela jistě částečně napravuje pošramocenou pověst vývojářů z Milestonu. Hra (na jejich poměry) skvěle vypadá a velmi dobře se hraje. Po chvíli cviku si připadáte jako profík, který ve skoku zkušeně naklání motorku, aby dolétl na správné místo dopadu. Povedená kariéra, fungující multiplayer a vaše vlastní tréninková mapa dělají z tohoto titulu kandidáta na motocyklovou hru roku. Fanoušci motokrosu ji už určitě mají doma a vy ostatní, kterým podobné titulu chybí, nemusíte váhat. Hra vás s největší pravděpodobností zabaví na dlouhou dobu.

Hodnocení MXGP

Rubriky:RECENZE

Tagged as: ,